Nejhorší pohyb je ten, ke kterému vůbec nedojde!

Publikováno: 9. března 2017

Břišní svaly se účastní každého pohybu, nesmí ale určovat, jak ten pohyb bude vypadat.

Chceme-li něco uchopit, zvednout předmět ze země, nebo udělat obyčejný krok, nikdy se tak nestane bez odezvy muskulatury celého těla. Tedy i břišní svaly budou součástí PŘIROZENÉ globální souhry. Musí se tak ale stát spontánně, bez vědomého ovlivňování konkrétních jednotlivých svalů.

Náš mozek určuje a organizuje, odkud a kam svaly táhnou a v jaké koordinaci. Mozek přesně ví, kde a kolik je potřeba síly ke zvládnutí určitého úkolu.

A hlavně, naše centrální nervová soustava dokáže přesně zkoordinovat spolupráci svalových skupin, aby se konkrétní motorický záměr stal ekonomický. V případě, že cvik zahájíme chtěným zatnutím břišních svalů, dojde k předozadní nestabilitě. Když vezmeme tyč, z každé strany k ní upevníme gumu a zatáhneme jen z jedné strany, tak se tyč ohne. Když to samé uděláme opačně, dojde opět k ohybu. Teprve když soustředíme síly jedním směrem nahoru, tyč se napřímí. Stejné je to i s naší páteří, břišní a zádové řetězce musí táhnout jedním směrem, a to vzhůru. Jedině tak se uvolňují meziobratlové prostory a ploténky můžou regenerovat.

Než začneme funět v posilovně, bylo by fajn se zamyslet nad naším cílem. Pokud se chceme blýsknout na pláži při roztírání olejíčku po těle nebo jsme získali hlavní roli v seriálu „Pobřežní hlídka“, tak nás napřimování páteře nemusí moc zajímat. V těchto případech asi můžeme zůstat chladní i k faktu, že nedojde k celotělové aktivitě a síla středu těla se nepromítne do končetin. Chceme-li ale zmírnit, nebo odstranit například bolesti zad, či zvýšit výkon ve sportovních disciplínách, už bychom nad tím neměli jen tak máchnout rukou. Zlepšit držení těla zkracovačkami, nebo plankem se zaťatým břichem a pěstmi asi nebude úplně nejlepší nápad.

My během celodenního kurzu věnovanému břišním svalům opět probereme více jak 100 cviků, ale ani jednou přitom nedojde ke zkracování břišních svalů. Nebudeme ani při cvičení tlačit abdominální řetězce proti sobě, nebo od sebe.  Naším záměrem bude spolupráce svalových skupin a tah břišních svalů jedním směrem, aby podporovaly lokomoci a motorickou vyváženost.

Školení břišního svalstva je navazující na školení Vývojová kineziologie ve fitness.

Zaregistrovat se na školení

 

Nečekáme, že s námi bude úplně každý souhlasit. HlavnÍ, že se snažíte a cvičíte.

Koneckonců NEJHORŠÍ POHYB JE TEN, KE KTERÉMU VŮBEC NEDOJDE!

TIP pro vás

Pokud se chcete dozvědět mnohem více, tak navštivte náš velký kurz Certifikace osobního trenéra, který je celý založen na principech vývojové kineziologie.

Přihlásit se na kurz

Autor článku: Václav Rázl

Vašek svoje certifikáty počítá na desítky, celá léta se věnoval vrcholovému sportu a fitness. Postupně našel cestu k podstatě pohybu – ve vývojové kineziologii. Do fitness unikátním způsobem aplikuje to, s čím běžně zacházejí špičkoví fyzioterapeuti. Ještě pořád věříte, že CORE, nebo-li střed těla je v oblasti břišních svalů? Nejvyšší čas se s Vaškem seznámit.

V 3DFA se s Vaškem můžete potkat na školeních: Vývojová kineziologie ve fitness, Břišní svalstvo ze všech stran, CORE trénink bez hranic, Kineziologie v praxi, Diagnostika a trénink flexibility, Perefektní zadek, Certifikace osobního trenéra